Svou prací nemusíme zaplavovat internet. Minimalismus se v marketingu vyplácí.

Minimalismus je buzzword dnešní doby. Jasně – planeta je přeplněná harampádím, a i hlavy lidí jsou prosycené všemožným balastem, který nás nezajímá, a přesto žere energii na pozadí procesoru. Tlak na nás všechny je obrovský. Reklamy na tom mají svůj podíl. Je proto fajn, když to některá firma pochopí a svou komunikací netlačí tolik na pilu. S použitím jednoduchých prostředků se totiž dá dosáhnout maximálních účinků. Pokud odstraníme vše nepodstatné, umožníme příjemci intenzivněji vnímat naše sdělení.
Nejen design, ale i styl distribuce obsahu
Průkopníkem minimalismu v komunikaci je Apple. Jednotné schéma designu najdeme na produktech, v prodejnách, grafických materiálech i v copywritingu. O téhle korporaci ale v tomhle článku pojednávat nechci. Minimalismus se totiž dá razit různou cestou a mega budget k tomu není až tak nutný. Ve světě přeplněném věcmi a informacemi si lidé ve finále cení jednoduchých a na efekt kouzelných dojmů. Nepřeplácanost brandu a komunikačního stylu je jeden aspekt. Musíme být ale vidět skutečně všude?
Konkurenční výhoda / cena / užitek
Častokrát se dočítám, že je dobrá každodenní aktivita na sociálních sítích a blog s x příspěvky měsíčně. Pokud něco zveřejníme každý den, budeme více vidět. Jasně, to je pravda. Nevytrácí se ovšem kvůli kvantitě kvalita? Někdo to má možná zmáknuté dobře a jeho obsah smysl dává, vsadím se ovšem, že u většiny častých firemních přispěvatelů se něco sdílí pouze proto, aby se to dělo. Cílem má být zapojení zákazníků – provedení nákupu – whatever. To je to důležité. Vše ostatní zůstane plýtváním zdrojů. Zaměřme se na komunikaci své reálné konkurenční výhody, finanční stránku našich produktů i jejich marketingové propagace a užitek, který přinášíme našim zákazníkům i nám samotným danou komunikační aktivitou.
Klickbait místo skutečného zážitku
Když minimalismus v marketingu vezmeme za své, zasoustředíme se více na to klíčové a funkční. Hodně (nekvalitního) obsahu je ve své podstatě vlastně trapná návnada na zákazníky. Když takové příspěvky tvoříme, buďme si toho vědomi. Potenciální zákazník klikne a je zklamaný. Kvalitním obsahem příjemce jednoznačně lépe dostaneme do prodejní cesty.
Žijeme v době, kdy každý může dělat všechno. Je naprosto nezbytné, aby náš obsah vynikal mezi obsahem těch, kteří dělají totéž. Vnímejme návratnost investic i v našich marketingových aktivitách. A až to zase bude pro nás či pro náš marketingový tým pruda, vzpomeňme si na to, co je fakt významné a proč tu vlastně jsme. 😊