Firemní blog? Přináším 5 tipů do začátků!

Znáte to rčení o kovářově kobyle. Jako copywriter jsem pro své klienty napsala desítky blogových příspěvků, na budování toho svého mi ale nezbýval čas. Blog je ovšem skvělým akvizičním médiem a jedním ze základních kamenů obsahového marketingu, do kterého se investovat vyplatí. Jak k jeho psaní přistoupit? A čemu se vyvarovat? Pokud se chystáte psát firemní blog nebo už to děláte, trochu vám napovím!

1 Najděte vhodná témata

Dobrý výběr obsahu je základ. Jedno pravidlo je ale pro všechny klíčové – soustřeďte se na zákazníka, ne na prodej či obchod jako takový! Psát můžete kde co, vždycky ovšem myslete na toho, komu je text určen, tedy na vašeho potenciálního nebo už i reálného zákazníka / klienta. A jaká témata jsou tedy nejzajímavější? Například návody, odpovědi na časté otázky, rozhovory, pojednání o výrobních či projektových procesech, komentáře k aktuálním událostem či trendům nebo případové studie. Buďte sví a pište zkrátka o tom, čemu nejvíce rozumíte. 

2 Vybírejte vhodný čas a nezapomínejte na budoucnost

Myslete na sezónnost a tipy příspěvků, které se ke každému období více hodí. Ve vaší firmě se jistě procesy opakují, u zákazníků ale také, a tak v různý čas ocení něco trochu jiného. Klíčem k úspěchu je spolupodílení se na řešení zákazníkových problémů. Pokud máte nápad na skvělé téma příspěvku, ale právě se nehodí, vůbec nevadí. Veďte si dokument, v němž budete udržovat 3-10 podnětů pro texty do budoucna. Ve chvílích, kdy nebudete příliš nápadití, si poděkujete, a systém zaznamenávání témat oceníte i pokud blog spravujete ve větším týmu. Vynasnažte se vyjít ven alespoň s dvěma blogovými příspěvky měsíčně.

3 Psaní správně strukturujte 

I obsahově promyšlený blog může být promarněnou příležitostí. S textem i jeho formátováním si pohrajte. Buďte uvolnění, ale nevymykejte se komunikačnímu stylu vaší firmy. Zarovnávejte zásadně vlevo (zarovnané do bloku se v on-line prostředí čte nepohodlně a vznikají ošklivé mezery). Jednotlivé myšlenky od sebe oddělte pomocí odstavců, dynamiku čtení zase podpořte vhodnými mezititulky. Máte-li v ruce pěkný obrazový materiál, připojte ho. Používejte tabulky (skvělé např. pro porovnání více výrobků) či ještě atraktivnější infografiky. Sdělení provzdušňujte seznamy, odrážkami a vytučňováním. Na konci určitě uveďte výzvu k akci a doporučte své další články. Pořád myslete na fakt, že píšete pro živé lidi, které chcete dovést k určité aktivitě. 

4 Určete si procesy

Strašně důležitý bod především ve větších firmách nebo jinde, kde je marketing řešen na více úrovních. Text většinou píše jeden člověk, někdo jiný mu ale může předkládat zadání a další pak hotové sdělení validuje. Ideální je vypracovat si plán celého životního cyklu příspěvku. Patří do něho např. volba tématu a schraňování podkladů, akt psaní, editace na základě poznámek, jazykové korektury, tvorba doprovodné grafiky (nezanedbávejte náhledovou grafiku při sdílení), validace materiálů, nasazení příspěvků, jeho propagace, komunikace směrem ke čtenářům a v neposlední řadě i vyhodnocování úspěšnosti. 

5 Propagujte se

Psaní blogu dá pořádně zabrat a sežere spoustu času. Čas je ta nejdůležitější veličina, nedovolte proto, abyste jím mrhali jen tak. Když něco napíšete, pořádně to zpropagujte. Text sdílejte na všech svých sociálních sítích (každá je jiná, takže všude ideálně s odlišnou průvodní textací) a v příbuzných diskuzních fórech blog prolinkujte s vaší domovskou stránkou či se stránkou produktu, k němuž se váže, nastavte mu placenou propagaci a odesíláte-li newsletter, blog v něm určitě zmiňujte. Nemyslete si, že váš blog sám od sebe spustí nebývalý trafic návštěvníků. Pověst největších jmen se opírá o hustou sebepropagaci, dělejte to tedy taky tak. 

Správně vedený blog dopomáhá k plnění mnoha komunikačních a byznysových cílů. V některém z příštích článků se budu věnovat i těmto aspektům.

Tak ať to píše! Mějte se! 😊

rubrika:
autor příspěvku: Lída Dubinská

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Čtěte dál...